luzzattigramsci.it

  

Bästa artiklarna:

  
Main / Acceptera vad gud tillåter offerter

Acceptera vad gud tillåter offerter

Jag har fastat och bett, gett, älskat min nästa, lydt Herren, läst Skriften dagligen och vandrat troget med Herren. Vad gjorde jag för fel? Varför har Gud tillåtit mig att gå igenom så svåra tider? Bryr han sig inte om mig? Är jag räddad? Här är vad jag har lärt mig på min trosvandring.

Titta på de icke-troende som inte genomgår motgångar, men du säger att Jesus Kristus dog för dig, och ändå går du igenom de värsta problemen i ditt liv. Försök kan leda till ateism. Djävulen kommer att försöka säga att det var en slump, men hos Gud finns det ingen slump. Ropa till Gud. Blockera Satan och kom alltid ihåg att vi har seger i Kristus.

Tänk på prövningar som träning! Gud måste träna sina trupper. Har du någonsin hört talas om någon stafsergent som kom dit han var utan att gå igenom tuffa situationer? Gud måste förbereda sina barn för framtiden. Medan jag oroade mig, gav Herren mig tröst, uppmuntran, motivation och han arbetade bakom kulisserna. Kom alltid ihåg att han älskar dig och han påminner oss gång på gång i sitt ord att han aldrig kommer att överge oss.

Försök hjälper vår uthållighet. Jakob 1: Därefter får de livets krona som Gud har lovat dem som älskar honom. Galaterbrevet 6: Hebréerna 10: Du måste hålla ut så att när du har gjort Guds vilja, får du det han har lovat.

Jesaja 55: Jeremia 29: Ordspråksboken 3: Sök hans vilja i allt du gör, och han kommer att visa dig vilken väg du ska gå. Hosea 4: Ordspråksboken 19: Gud gör dig ödmjukare.

Så för att hindra mig från att bli stolt fick jag en tagg i mitt kött, en budbärare från Satan för att plåga mig och hindra mig från att bli stolt. Ordspråksboken 18: Släng all din ångest på honom eftersom han bryr sig om dig. Var vaken och nykter. Din fiende djävulen rusar runt som ett brusande lejon och letar efter någon att sluka. Hebréerna 12: För vilka barn blir inte disciplinerade av sin far?

Om du inte är disciplinerad - och alla genomgår disciplin - är du inte legitim, inte riktiga söner och döttrar alls. Dessutom har vi alla haft mänskliga fäder som tuktade oss och vi respekterade dem för det. Hur mycket mer ska vi underordna oss andarnas Fader och leva! De disciplinerade oss en liten stund som de trodde bäst; men Gud tuktar oss till vårt bästa, så att vi kan få del i hans helighet.

Ingen disciplin verkar trevlig just då, men smärtsam. Senare producerar det emellertid en skörd av rättfärdighet och fred för dem som har tränats av den. Så du kan bli mer beroende av Herren. Min kraft fungerar bäst i svaghet. För när jag är svag, då är jag stark. Johannes 15: De som är kvar i mig, och jag i dem, kommer att producera mycket frukt. För förutom mig kan du inte göra någonting. Uppenbarelseboken 2: Jag vet att du inte håller ut med onda människors falska läror.

Du har testat dem som säger att de är apostlar men verkligen inte är, och du fann att de är lögnare. Du har tålamod och har lidit för mitt namn och har inte gett upp. Men jag har detta mot dig: Du har lämnat den kärlek du hade i början. Så kom ihåg var du var innan du föll. Ändra dina hjärtan och gör vad du gjorde först.

Om du inte byter, kommer jag till dig och tar bort din lampa från sin plats. Psaltaren 121: Herren är skuggan som skyddar dig från solen. Psaltaren 9: Psaltaren 37: Lita på honom, så hjälper han dig.

Så vi kan ta del av Kristi lidande. Men gläd dig i den mån du deltar i Kristi lidande, så att du kan bli överlycklig när hans ära uppenbaras. Om du förolämpas på grund av Kristi namn, så är du välsignad, för härlighetens och Guds ande vilar på dig.

Om du lider borde det inte vara som en mördare eller tjuv eller någon annan form av brottsling, eller ens som en blandare. Men om du lider som kristen, ska du inte skämmas, utan prisa Gud att du bär det namnet.

Om vi ​​är nödställda är det för din tröst och frälsning. om vi tröstas, är det för din tröst, som ger dig tålamod uthållighet av samma lidande som vi lider.

Och vårt hopp för dig är fast, för vi vet att precis som du delar i våra lidanden, så har du också del i vår tröst. Det hjälper oss att växa som troende och bli mer som Kristus. Romarna 8: De är de människor han kallade, för det var hans plan. Gud kände dem innan han skapade världen, och han valde dem att vara som sin Son så att Jesus skulle bli den förstfödde bland många bröder och systrar.

Filipperna 1: Det hjälper till att utveckla karaktär. Romarna 5: Du ser, precis vid rätt tidpunkt, när vi fortfarande var maktlösa, dog Kristus för de ogudaktiga. Försök hjälper till att bygga vår tro på Herren. Låt uthållighet avsluta sitt arbete så att du kan vara mogen och fullständig och inte sakna någonting. Om någon av er saknar visdom, bör du fråga Gud, som ger generöst till alla utan att finna fel, och det kommer att ges till dig.

Psaltaren 73: Och jorden har inget jag önskar förutom dig. Men när det gäller mig är det bra att vara nära Gud. Stormen kommer inte att vara för evigt och prövningar är ett tillfälle för ett vittnesbörd. Psaltaren 40: Ingen kan jämföra med dig; skulle jag tala och berätta om dina gärningar, skulle de vara för många att förklara. Psaltaren 71: Min mun kommer att berätta om dina rättfärdiga gärningar, om dina frälsande handlingar hela dagen - även om jag inte vet hur jag ska relatera dem alla. Du kan hjälpa någon för att du har varit i den situationen.

Försök ger oss en större belöning i himlen. Även om vi slösar bort utåt förnyas vi inåt varje dag. För våra lätta och momentana problem uppnår för oss en evig ära som överväger dem alla.

Så vi fokuserar inte på det som ses utan på det osynliga, eftersom det som ses är tillfälligt, men det osynliga är evigt. Markus 10: Att visa oss synd i våra liv. Vi ska aldrig lura oss själva och försöka dölja våra synder för Gud, vilket är omöjligt. Psaltaren 38: De är mer än håret på mitt huvud, och mitt hjärta försvinner i mig.

(с) 2019 luzzattigramsci.it