luzzattigramsci.it

  

Bästa artiklarna:

  
Main / Hur man lever ett lyckligt liv bibel

Hur man lever ett lyckligt liv bibel

Problem är en del av detta liv. Bibeln säger, "Människan är född i trubbel. Kristna såväl som icke-räddade människor upplever prövningar, bekymmer och lidande. Hur vi möter livets prövningar beror på hur vi inåt ser och tror att saker och ting ska vara. Om vi ​​ser saker ur en rent mänsklig synvinkel kommer vi att bli avskräckta och besegrade. Om vi ​​ser saker från Guds synvinkel, erkänner hans underbara karaktär och ser hans hand under alla våra omständigheter, kommer vi att känna fred, glädje och lycka.

I den här lektionen lär vi oss kristen hemlighet för ett lyckligt liv. Innan vi överväger stegen till ett lyckligt kristet liv finns det några saker vi måste veta :. Det finns en falsk lära som cirkulerar bland Guds folk som går ungefär så här: Gud kommer att hålla dig från sjukdom och göra dig framgångsrik om du bara tror på rätt saker och hävdar dem. Sa Jesus. Återigen säger Bibeln att vi måste "genom mycket trängsel komma in i Guds rike.

Eftersom han älskar oss som han vill, önskar Gud bara vårt bästa. Han söker alltid vårt högsta goda, även när vi gärna vill nöja oss med mindre. När David tänkte på hur mycket Gud älskade honom och hur Gud alltid tänkte på honom, utbrast han.

Hur stor är summan av dem! För att förstå Guds handlande med oss ​​måste vi veta vad hans mål är för oss. Hans mål är inte bara att göra oss lyckliga och framgångsrika.

Guds mål för oss är detta: Att anpassa oss till hans Son. Bibeln säger ,. Hur anpassar Gud oss ​​till bilden av sin Son? Han gör det genom våra omständigheter och den Helige Andens disciplin. Detta innebär prövningar, problem och lidande. Därför måste vi förvänta oss dessa saker eftersom de är en nödvändig del av Guds handlande med oss ​​för att göra oss som Kristus.

För att njuta av vårt kristna liv och gå in i allt som Gud har för oss finns det några bestämda steg vi måste ta :. När vi säger att Gud är suverän, menar vi att han härskar över allt i denna värld och i hela universum.

Han har all makt i himlen och på jorden. Det finns inget som kan hindra eller hindra Gud från att göra vad han avser att göra. Ingen kan hålla tillbaka hans hand eller säga till honom: 'Vad har du gjort? Överallt och hela tiden styr Gud över sin skapelse och utövar sin suveränitet. Bibeln säger att allt är Guds tjänare. Vi tenderar att tro att bara de goda människorna och de goda sakerna i livet tjänar Gud.

Men Guds ord säger att alla saker, vare sig de är goda eller dåliga, är Guds "tjänare" och därför måste göra hans vilja. I Psalm 119 berättar David hur han hade "nästan förtärts" av de stolta, som hade "grävt gropar" för honom och "förföljt honom felaktigt. David skrev. Din trofasthet varar i alla generationer; Du grundade jorden, och det förblir.

David insåg denna stora sanning: Allt är Guds tjänare och måste därför göra hans vilja. Till och med de hårda och grymma sakerna i naturen tjänar honom och uppfyller hans ord. Alla saker är Guds tjänare. Detta gäller inte bara naturens saker utan även män, nationer och kungar.

Alla är under hans kontroll. Även Satan och de som tjänar honom används av Gud för att uppnå hans vilja. Det var Satan som planerade Herren Jesus död. Det var Satan som lade det i Judas hjärta att förråda Jesus. Och det var Satan som anstiftade folkmassorna att ropa till sin död. Men Satan och hans onda efterföljare användes av Gud som hans "tjänare" för att uppnå hans fullkomliga vilja för människors frälsning.

När prövningar och svårigheter kommer till oss försöker Satan sätta sina fel tankar i vårt sinne. Han föreslår något liknande detta, "Gud älskar dig inte riktigt.

Hur kan en god Gud låta detta hända dig? Om vi ​​accepterar Satans felaktiga tankar kommer de att leda oss ner i självmedlidenhet och depression. Åtgärden för fel tänkande är rätt tänkande. Guds ord säger oss att Gud är god. Detta är sant, oavsett våra omständigheter. Ty hans barmhärtighet varar för evigt. Maxwell, grundare av Prairie Bible Institute, sade: "När vi kan tro att Gud är bra när han har låtit någon prövning komma vår väg, kan tron ​​tro att Gud är stor och i stort förmåga att rädda oss.

Det var inget ovanligt med hans två bröder och en syster som föregick honom, men Charles Rentz föddes med båda armarna som slutade i stubbar och utan ben under knäna.

Hans födelse kom under julperioden. Helgperioden för den kristna familjen förvandlades till en tid för bön för vägledning. Så snart Charles föräldrar insåg att deras barn hade ett gott sinne, bestämde de sig för att behandla honom så mycket som de andra barnen som möjligt.

Hans familj, hans vänner och hans lärare tillät honom aldrig att känna eller agera annorlunda än andra. De accepterade honom på lika villkor och lärde honom att en klok person inte ifrågasätter Guds vilja. Charles lärde sig snart att alla har någon form av utmaning att möta, inte samma sak att behöva arbeta utan händer eller fötter, utan att göra det bästa möjliga jobbet för att leva och tjäna Gud med de gåvor Gud anser bäst att ge honom. Han lärde sig skriva genom att placera sin penna eller penna mellan de vadderade ändarna på armarna och flytta dem från axlarna.

Även om han inte hade råd med högskoleutbildning, lärde sig Charles allt han kunde. Bäst av allt, han lärde sig att älska och lita på Gud. Idag kan Charles utföra alla fysiska manövrer som han behöver i sitt dagliga liv. Han kör sin egen bil, rör sig tryggt upp och nerför trappor på kryckor, rullar runt sitt kontor i en vanlig kontorsstol. Han kan ringa en telefon, skriva, använda en tilläggsmaskin, spela ackord på ett piano.

Han kan klä sig till minsta detalj förutom att knäppa den översta knappen på skjortan. Han tar även på sig slipsen. När någon maskin går sönder i sitt hem eller kontor kan han i allmänhet själv göra de nödvändiga reparationerna. Allt detta är ganska anmärkningsvärt när vi kommer ihåg att han inte har några händer och inga fötter. Charles har arbetat som bensinstationsanställd, bilförsäljare, försäkringsagent och som skicklig kontorist i kretsrätten i hans län.

Han har ett härligt hem och en hängiven familj. Hans fru säger, "Den mest givande delen av mitt liv har varit att leva med Charles. Hur blev den här mannen en" klassiker i mod "? Charles säger själv hemligheten: Det finns många mysterier i livet som vi inte kan förklara.

Kristna lider av samma tragedier och sorger som andra människor. Många saker är svåra för oss att förstå eftersom vi ser saker från den jordiska synvinkeln och inte från Guds synvinkel. Men Gud gör inga misstag. Oavsett hur saker kan se ut i den här fallna världen är alla Guds handlingar perfekta. Hans väg kan inte förbättras. Historien berättas om en man som gjorde en klocka och visade den för en vän av honom som aldrig tidigare sett en.

Klockans formare öppnade baksidan av den och frågade mannen vad han tyckte om dess tillverkare. Mannen såg några hjul och andra mindre, några gick ett sätt och andra ett annat sätt, några hjul långsamma och andra hjul snabbt. När han såg denna till synes förvirring svarade han: "Jag tror att mannen som gjorde det är galet. Sedan tog tillverkaren sin vän till framsidan av klockan och frågade vad han nu tyckte om tillverkaren.

Mannen tittade på klockans två händer som rör sig smidigt och regelbundet, var och en i sin utsedda krets, och båda berättade perfekt tid på dagen och svarade: "Jag tror att mannen som skapade det är den klokaste personen som någonsin Historien citerad av L. Den här berättelsen hjälper oss att förstå en stor sanning om livet. Vi är här på jorden, och vi ser bara den "jordiska sidan" av Guds handlingar, och därmed misslyckas vi med att se hans perfekta design och plan.

"Hjulen" går vart som helst och de verkar ibland inte ha något syfte eller design. Men en dag kommer vi att se den "himmelska sidan" av Guds handlingar.

Vi kommer att se hans perfekta design och plan för vårt liv, och vi kommer att säga, "Herre, jag prisar dig och tackar dig. Din väg är verkligen perfekt. Det finns något inom oss, bakom våra känslor och våra önskningar, som avgör allt och kontrollerar allt.

(с) 2019 luzzattigramsci.it