luzzattigramsci.it

  

Bästa artiklarna:

  
Main / Vad betyder din dross att konsumera?

Vad betyder din smuts att konsumera

Du väljer alla mina favoritsalmer. En av de saker jag älskar med dem är att var och en av dem på något sätt är en predikan som uppfriskar, tröstar och utmanar min själ. Jag ska bara ta hand om min vanliga dag, och en melodi kommer att tänka på mig och stanna där i bakgrunden medan jag gör vad som helst. Och sedan börjar jag lyssna på orden jag har surrat och inser att jag måste vara uppmärksam på dem. Tack igen - och fortsätt dem!

En predikan i varje psalm. Jag ser dem också på det sättet. Det är därför de passar så bra i min förståelse av överste. Hur ofta ser vi dyrkanledare undervisa och förmana med sin musik? Jag förstår det, som du gör, varje dag när de här underbara låtar och ord kommer till mig och påminner mig om viktiga saker. Posta en kommentar. Som knapp. Hur fast grund, ni heliga Herrar, läggs för er tro på hans utmärkta ord!

Vad mer kan han säga än till dig som han har sagt: Till dig som flykten till Jesus? Jag kommer att stärka dig, hjälpa dig och låta dig stå, uppe av min rättfärdiga, allsmäktiga hand. Lågan ska inte skada dig; Jag designar bara din drossel för att konsumera och ditt guld för att förfina.

Den publicerades i en psalmsbok av Dr. John Rippon 1787. Psalmen har kallats "den inofficiella psalmboken för baptistkyrkor. Lee bad att den skulle sjungas vid hans begravningstjänst till hyllning till sin Gud. Psalmen är faktiskt en predikan. Den första versen anger avsikten, medan följande verser presenterar olika löften från Skriften.

Så vad är förutsättningen för denna psalmsprediken? Vi heliga står på en fast grund som läggs på Guds ord. Så komplett är det att det finns inget mer att säga. Detta är på det hela taget inte en anmärkningsvärd vy, men när vi kliar ytan finns det ett djup som vi kanske inte har sett. Hur fullständigt är Guds ord för våra liv?

Författaren till denna psalm tror att i Bibelns frågor är Bibeln fullständig och saknar ingenting. Faktum är att Gud har sagt till oss allt han behöver säga för våra liv.

Är det vad du tror? Moderna kritiker har uppstått som hävdar annorlunda. Bibeln anses inte längre vara Guds ofelbara ord. De flesta huvudkyrkor och seminarier har förändrat sin trosanvisning i varierande utsträckning för att avlägsna det dåliga påståendet. När allt kommer omkring, vad visste författarna förr om oss och vår kultur? Hur kunde de ha förstått våra "icke-fel" skilsmässolagar, våra begrepp att leva tillsammans före äktenskapet för att på ett klokt sätt testa vattnet, så att säga, eller våra problem med brott, tonårsgraviditet, abort, droger etc.

Tiderna har förändrats. Men psalmförfattaren hävdar annorlunda. Kanske förstod han begreppet Guds allvetande och oföränderlighet. Han hade definitivt en större syn på Gud än vad vår nutid gör. Och det är på grundval av detta koncept av Gud som felaktigheten i Skriften hävdas. Nu, om Skriften inte är Guds ord, måste den förändra livet för den som tror att det är sant. Synen på vårt samhälle blir radikalt felaktiga.

Rampant skilsmässa i kyrkan blir en förolämpning mot Gud. Föräktenskapligt sex är inte längre ett alternativ. Det kallas "synd. Det skulle driva alla aspekter av våra liv, förvandla varje uppsättning val och radikalt revidera vårt tänkande. Den första referensen är Jesaja 41: Det kommer nästan ord för ord från versen.

Jag är din Gud och jag kommer att ge dig den hjälp du behöver. Jag stärker dig, hjälper dig och får dig att stå. Du upprätthålls av min rättfärdiga, allsmäktiga hand. Vår styrka är hans hand! Det är Guds ständiga närvaro som gör outhärdliga omständigheter uthärdliga, till och med glada. Gud själv har lovat att vandra med oss, även i dödens dal. Han har förmågan och beslutsamheten att använda våra värsta upplevelser för sin ära och vår bästa vinst. Om Gud är för oss, vem kan vara emot oss?

Vers tre hänvisar till 2 Korintierbrevet 12: Varför kämpar vi så mycket med lidande i vår moderna värld, som om det är en överraskning? Gud har lovat det. Skribenten av denna psalm insåg det. Vad är Guds svar? Perfekt kärlek driver ut rädsla. När vi ser att han älskar oss perfekt kan vi börja se hans perfekta avsikter. Han renar oss, gör oss ljus i en mörk värld, gör oss heliga, som han är helig.

Men Gud har bättre idéer i åtanke för oss! Hymnisten verkar ha haft utbildning på grekiska. Han visar en verklig kunskap om Hebreerbrevet 13: I de flesta biblar står det: "Jag kommer aldrig att lämna dig, och jag kommer aldrig att överge dig. Det är stressat. Mer exakt borde det stå:" Jag kommer aldrig, aldrig lämna dig. Kanske skulle det stå, "Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig överge dig. Det var för att betona. Jesus talade till exempel alltid sanning. Han var en rabbin. Så när han sa," Sannerligen.

När han sa: "Sannerligen, sant. Detta var den ultimata och viktiga sanningen. Så när författaren till Hebreerbrevet säger," aldrig, aldrig, aldrig, "är det ett seriöst uttalande. Tänk på det.

Gud, universums skapare, har lovat att aldrig, med yttersta vikt, lämna oss ensamma eller strandade.

Det här är för underbart att förstå! Gud är alltid med mig! Vad gör det för min syn på livet? Hur uppfattar jag händelserna i min existens när den suveräne Herren alltid är nära? Hur förändrar det mina val att veta att jag alltid är i hans företag? Vad gör det för att frukta och oroa sig?

Paulus skrev till kolosserna, "Låt Guds fred styra i era hjärtan. Har ni en känsla av Guds fred? Om inte, är det inte ett misslyckande från Guds sida. Han är med oss. Han är tillräcklig. Han kommer aldrig att göra det lämna oss. Vilket utrymme finns det för agitation? Varför oroa sig? Vad kan möjligen orsaka någon nöd? Är du orolig? Låt Guds frid skiljas. Inse att oro är din vägran att tro Gud.

Bekräfta din tro igen.

(с) 2019 luzzattigramsci.it